loading...
روی خط جنون
شهاب تردید بازدید : 24 دوشنبه 27 بهمن 1393 نظرات (1)

 

 

گاهی گذشتن  از چیزی یا حتی از کس یا کسانی ، همان اندازه دشوار و سخت است که دور ترین اجسام ، در آینه به ما نزدیک و نزدیک تر و نزدیک ترین ... چه فزقی دارد از درد مثل سرباز تیر خورده به خودش میپیچد و هیچکس تنها نیست ... حتی شما دوست عزیز .

هر لحظه ، یک بیراهه است ، یک مسیر ، یک راه دراز ، یک پل چوبی قدیمی شکسته ، بین دو فراموشی ، از هیچ به هیچ کس تنها نیست ، هم راه اول هم راه دوم و هم راه سوم رو به بیراهه رفت و در خود روبه راه شد ... مثل سردار بی سر و گردن ، دست از پا دراز تر بر نخواهم گشت ، هرچه گشت نگرد نیست ...    

اما گاهی دیر شدن بهتر از هرگز نبودن است ...

کدام یک از حوادث تاریخ ، در زمانی جز زمان حال روی داده ان ؟  به جز آن موارد خاص که عوامل بیرونی و دست های پشت پرده و دیوار و میله های موازی و سرد و بی روحش شاد و یادش گرامی باد . باد ... 

 

باد می وزید و درختها و باغ ها و جنگل ها و کوه ها را با خود به کجا می برد ؟ 

به عمق سکوتی که هیچی اش پر از یاد فراموشی و  فریاد خاموشی بود ... 

تصویری که در آینه ی چند جداره ات نقش بسته را باز کن ، قفس را در قفس خلاصه ی سر درد های پر درد سر باز سراغ فرمانده خواهد شتافت به سوی نماز ، سر به خاک سجده و تن به آغوش مژده نمالیده مال باخته و جان به در برده بود و سخت در خون می رقصید و مرثیه سر میداد و میداد و میخندید و می اشکید و می مُرد  و دوباره روشن میشد ....

 

شبیه مرگ یک سیگار توی اعماق زیر سیگاری ... 

شهاب تردید بازدید : 28 سه شنبه 23 دی 1393 نظرات (0)

شهر خاموش، آلبومی بی‌کلام از کیهان کلهر، موسیقیدان ایرانی و بـروکلین رایدر، رهبر کوارتت زهی آمریکایی است. این آلبوم در سبک‌های موسیقی کلاسیک و خاورمیانه‌ای در سپتامبر ۲۰۰۸(اسفند ۸۷) توسط انتشارات موسیقی ورلد ویلج موزیک در سطح بین‌المللی، و توسط انتشارات آوای خورشید در سطح ایران منتشر شد.

  ایدهٔ ابتدایی این مجموعه از سفارش دانشگاه هاروارد برای سازبندی و اجرای کوارتت زهی شکل گرفت و توسط کلهر و رایدر تصمیم بر اجرا و انتشار قطعات، تحت عنوان یک مجموعهٔ به نام «شهر خاموش» گرفته شد.

این آلبوم از ۴ قطعه که در مجموع ۵۳ دقیقه هستند، تشکیل شده‌است که قطعهٔ «شهر خاموش» به عنوان هستهٔ اصلی آلبوم شناخته می‌شود (این قطعه به قربانیان شهر حلبچه تقدیم شده است).

شهر خاموش در مجموع دیدگاه‌های مثبتی از جانب منتقدان دریافت کرد. کریستف رضاعی این آلبوم را تجربه‌ای موفق در زمینهٔ پیوند موسیقی شرقی و غربی خواند؛ نیویورک تایمز این مجموعهٔ را «عبور کرده از منشور موسیقی خاورمیانهٔ» دانسته و آل‌میوزیک ترکیب نوای کوارتت‌نوازی بروکلین رایدر با پیچیدگی ملودی کلهر را مسحورکننده خوانده است. شهر خاموش در جدول بهترین آلبوم‌های کلاسیک متقاطع بیلبورد به جایگاه هجدهم دست یافت و مجلهٔ موسیقی سانگ‌لاینز این مجموعه را به عنوان بهترین آلبوم بی‌کلام سال ۲۰۰۸ میلادی معرفی کرد. 

 

 

 

 

 

شهاب تردید بازدید : 30 یکشنبه 27 مهر 1393 نظرات (0)

یکی از شعرهای تقریبا جدیدم که دارم روش کار میکنم !

پروسه ی تولیدش در قالب موسیقی از چند ماه پیش شروع شده ...

البته این متن اولیه یعنی نسخه ی اول شعر هست و معمولا  در نهایت دستخوش تغییراتی میشه !

متن شعر در ادامه مطلب ...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه